Bezoekadres

Nederland

7782 RA De Krim

Noabervisiet gaat weer beginnen

Wat houdt de Noabervisiet nu eigenlijk in?

Op visite gaan.

Gelijk echte buren (noabers) komen de verenigingen bij elkaar op visite en gaat men met elkaar een sportieve ‘strijd’ aan op de tennisbaan. Daarnaast is het koffiedrinken en naborrelen een hoofdbestanddeel van het bezoek.

Net als een verjaardag.

Zoals het bij een verjaardag gebruikelijk is, komen de buren op visite op een vooraf gestelde datum. Elke buur is 1 maal per jaar ‘jarig’ en nodigt dan z’n buren uit. De verenigingen komen daarom dus 4x per jaar bij elkaar (telkens bij de ander).

Competitie is een feestje op zich.

De Noabervisiet is vooral en in eerste instantie gericht op mensen die géén competitie spelen, maar wel een gezellig potje willen tennissen en eens met andere personen dan binnen de eigen vereniging. De competitiespelers hebben immers hun eigen feestje waar ze zich kunnen vermaken.

Ceremoniemeesters.

Een feestje dient in goede banen te worden geleid en daarom is het handig om 1 persoon per vereniging voor de Noabervisiet verantwoordelijk te maken. Dit hoeft geen bestuurslid te zijn, maar mag ook gewoon een enthousiast verenigingslid zijn. Deze persoon is dan ook verantwoordelijk voor de deelnemers van diens vereniging en is gastvrouw of gastheer tijdens de Noabervisietdag van diens vereniging op de dag zelf. Deze ceremoniemeesters komen 1x per jaar bij elkaar om de speeldata te overleggen.

Deelnemers (feestgangers).

Elke vereniging vaardigt minimaal 2 dames en 2 heren af per visite. Mochten er zich meer feestgangers aandienen, dan zijn ook deze van harte welkom! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Dit hoeft geen vaste groep te zijn, maar dat is geheel aan de verenigingen zelf.

Legaal en vrijblijvend vreemdgaan.

Bij de Noabervisiet is het de bedoeling, dat je vreemd gaat met een lid van de andere vereniging (dit valt niet onder de wet van huwelijkse trouw). Alle 4 de verenigingen staan op de baan met 2 leden. Alle combinaties zijn mogelijk, behalve spelen met iemand van je eigen vereniging.

Voorbeeld:      D’vaartdame speelt met G’bergenheer tegen S’harendame enDe Krimheer op baan 1. G’bergenheer speelt met De Krimheer tegen D’vaartheer en S’harenheer.

Aan alles komt een eind.

Zo ook aan een bezoekdag. Deze wordt traditioneel afgesloten met het bekend maken van de winnaar van het bezoek (de vereniging met de meeste punten) en de winnaars per vereniging. Er wordt gestreden om de eeuwige roem! Naderhand kan een ieder z’n dorst lessen met een drankje en versnapering. Vanuit de traditie is dit doorgaans een glas boerenjongens (voor de liefhebbers). Daarna blijven we gezellig met z’n allen de clubkas spekken.