De tennisvoorzieningen

Als vereniging zijn we er trots op dat we zulke mooie nette tennisvoorzieningen hebben.

Om dat zo te houden verwachten we van leden dat ze de Advantage Recourtbanen, omringende terreinen, de kantine, toiletten en douches zo netjes mogelijk achter laten en daar waar nodig de handen uit de mouwen steken om een en ander weer in perfecte staat te krijgen.  Alles is aanwezig, zoals emmers, doekjes en vuilnisbakken om dit ook daadwerkelijk uit te kunnen voeren.  Op de baan zijn speciale vegers om de banen netjes mee te houden, aanwezig.

We hebben geen schoonmaakroosters, 'wasvrouwen' of schoonmakers in dienst, maar vertrouwen op het nemen van  verantwoordelijkheid door de leden. Doekje of handdoek vies? Was 'm thuis even mee en breng 'm schoon mee terug.  Iedereen zal je dankbaar zijn.

Denk aan onze Sponsoren

Dat wij tennis kunnen blijven spelen is mede te danken aan alle bedrijven en particulieren die de vereniging sponsoren. Wij vinden het belangrijk om daar als lid bewust van te zijn.

Het is niet vanzelfsprekend dat zij de vereniging steunen en blijven steunen. Bedenk voordat je een dienst wil inhuren of product wil kopen eens of je daarvoor ook bij een van de vele sponsoren terecht kunt, om op jouw beurt deze bedrijven te steunen.

Sponsoren worden doorgaans met hun bedrijfsnaam genoemd, maar uiteindelijk het altijd mensen achter het bedrijf die de sponsoring geven. Kom je ze tegen, bedank ze dan eens spontaan! Dat zullen ze zeker leuk vinden.

Sleutel van het hek en de kantine
Leden ontvangen van de penningmeester/ledenadministrateur een sleutel van de vereniging. 1 sleutel per huishouden.
Deze sleutel past op het buitenhek en de kantinedeur van de tennisclub. Sluit bij voorkeur tijdens, maar in ieder geval na je bezoek aan de baan de deur van het opberghok en de kantinedeur. Sluit ook het hek af, als je de laatste bent die het terrein verlaat. Denk er aan dat DKB dezelfde ingang gebruikt.

Wanneer je je afmeldt als lid van de vereniging, dan dien je de sleutel weer in te leveren, tenzij een ander lid van het huishouden lid blijft. Als je de sleutel niet inlevert, gaan we ervanuit, dat je lid wilt blijven en zal de contributie automatisch van je bankrekening worden afgeschreven.

Banen en schoeisel
- De zolen van de schoenen mogen een niet te grof profiel profiel hebben (dus geen hardloopschoenen, voetbalschoenen etc.).
- Speel met schone schoenzolen om viezigheid op de baan te voorkomen.
- Veeg je schoenen ook voor het verlaten van de baan, zodat we niet het hele plein rood kleuren en zand in de kantine naar binnen lopen.
- De tennisbanen alleen betreden via het te openen hekje. Over het hek springen is niet toegestaan.
- Glaswerk meenemen van de kantine naar buiten is niet toegestaan.
- Houdt de banen schoon van afval (kauwgom, papier, stenen, bladeren etc.). Vegers en vuilnisbakken aanwezig.
- De banen en verlichting mogen tot 22:00u. worden gebruikt. Daarna moet de verlichting uit en moeten de banen worden verlaten.
- Probeer te voorkomen dat je ballen in de aangelegen privétuinen schiet. Speel in de richting van de voetbalvelden als je slagen oefent, waarbij er nog wel eens een bal over het opvangnet gaat. Het spreekt voor zich dat je ballen die je over de netten schiet, weer ophaalt. Dit lukt echter niet aan de kant van de fietsenstalling.

Kosten voorkomen
- Speel niet alleen  op de eerste maar ook op de 2e baan om de groei van mossen e.d. tegen te houden. Goed bespeelde banen hebben minder vaak onderhoud nodig en daarmee minder werk en onderhoudskosten.
- Duw de gele en rode scorebordklepjes na gebruik naar binnen. Op deze manier blijven ze langer mooi en nodigt het minder uit om er aan te zitten.

Tijdens de winterperiode:
- Moeten de banen voor de invallende vorst geveegd zijn.
- Mogen de banen bij vorst wel, maar juist niet bij opdooi gebruikt worden! Hiermee bedoelen we de periode na vorst waarbij de dooi intreedt. De ondergrond is dan zeer kwetsbaar totdat de vorst volledig uit de onderliggende grond is verdwenen. Dus niet alleen het zichtbare bovenlaagje moet vorstvrij zijn, ook daaronder. Dit is belangrijk omdat op zulke momenten de bovenlaag als het ware los van de onderlaag kan komen.
- De banen mogen tevens niet gebruikt worden als er sneeuw,  ijzel  of hagel ligt.
- Je kan prima spelen bij een beetje regen, maar niet als er plassen op de banen liggen.

Het reserveren van een baan is de norm
Via het secretariaat krijg je toegang tot het banenreserveringssysteem. Heb je nog geen toegang, vraag er dan om. De banen zijn voor tijdvakken van 1,5 uur te reserveren. Maximaal 2 weken vooruit en maximaal 2 reserveringen tegelijk mogelijk per account.  Het is de bedoeling dat alle leden kansen krijgen om te spelen en dat er dienovereenkomstig met met baanreserveringssysteem wordt omgegaan.

Zeker met een groeiend aantal leden is het van belang om vóór het spelen een baan te reserveren. Dit systeem zorgt ervoor dat iedereen mogelijkheden krijgt om te kunnen spelen en kan zien wanneer de baan vrij is.

Vanzelfsprekend hebben leden die een baan hebben gereserveerd het eerste recht te mogen spelen en dienen leden die niet hebben gereserveerd direct de baan voor hen vrij te maken en dus niet eerst hun potje uit te spelen. We streven er uiteraard naar dat dit soort situaties niet voor zullen komen.

Heb je gereserveerd, maar kan je plotseling niet spelen, vergeet dan niet je reservering weer te verwijderen, zodat andere leden de kans krijgen deze tijd te spelen.

Contributie
Het lidmaatschap van TV De Krim kan per kwartaal worden gestart en beëindigd via de penningmeester-ledenadministrateur (Albert Smit, 0524-570770 of a.asmit@hetnet.nl). Prijzen, informatie online aanmelden vind je  op deze pagina.  Liever persoonlijk contact of vragen?  Wend je dan tot de penningmeester/ledenadministrateur Albert Smit zie de contact pagina

Introducees €5 per keer
Het meenemen van een gastspeler/introducee kan prima. Graag ontvangt de vereniging daarvoor € 5,00 per keer. Jij als lid bent hiervoor verantwoordelijk. De € 5,- stop je in het kluisje in het materialenhok achter de keuken.  Je kunt je introducee wijzen op deze website met alle informatie over lidmaatschappen en hoe ze eventueel gratis kunnen tennissen.

Tennislessen
Meer informatie op de pagina Tennisles

Proefkwartaalabonnementen

Deze kunnen éénmalig door een nieuw lid aangegaan worden en eindigen automatisch. Uiteraard zullen we je vragen of je daarna wil verlengen met een jaarabonnement.