IS TENNIS IETS VOOR JOU?

Tennisvereniging (TV) De Krim is er voor jong en ouder. De sfeer is gezellig, vriendschappelijk en informeel.

Het maakt niet uit op welk niveau je speelt, of je wedstrijden wil spelen of alleen af en toe een balletje wil slaan, of je lessen wil volgen of niet. Het kan allemaal en iedereen is welkom.

Meer dan tennis

TV De Krim streeft er naar om naast het tennissen, met name in de winterperiode gezellige avondjes voor de leden te organiseren, zodat we elkaar kunnen blijven zien als het geen lekker tennisweer is. We hebben een enthousiaste activiteitencommissie die zich met hart en ziel inzet om onze club nog levendiger te maken en ik kan je zeggen, het werkt aanstekelijk!

Wat heb je nodig om te tennissen?

• Makkelijk zittende kleding afgestemd op het weer.
  • Schone sportschoenen zonder of met licht profiel. Voetbalschoenen en andere schoenen met grof profiel zijn niet toegestaan. Speciale tennisschoenen zijn voor beginners niet noodzakelijk.
  • De club heeft leenrackets die na ieder gebruik in het clubgebouw achter blijven. Een eigen racket is ook een optie, laat je daarvoor adviseren in een sportzaak.
  • De club stelt ook ballen beschikbaar waarmee je kan oefenen. Je legt ze na gebruik terug in het clubgebouw.
  • Naast deze praktische middelen is het nodig lid te worden van de tennisclub, zodat je toegang tot de banen en het clubgebouw krijgt.  Hiermee wordt je automatisch ook lid van de KNLTB. Oftewel de officiële tennisbond. Op hun website tennis.nl vind je ook uitgebreide informatie over tennis.

Heb je een goede conditie nodig om te tennissen?

Iedereen die kan lopen, kan ook tennissen. Een betere conditie helpt je uiteraard wel om meer ballen terug te kunnen slaan, maar laat het je vooral niet belemmeren om met tennis te beginnen. Je conditie verbetert daarmee automatisch.

Zijn er groepjes waar ik bij aan kan sluiten?

Onze vereniging heeft leden in alle leeftijden en er zijn groepjes die regelmatig samen een balletje slaan, waarbij je zo kan aansluiten. We helpen je graag bij het vinden van een tennismaatje binnen de club.

Is tennis duur?

Volwassenen kunnen al tennissen voor slechts €2,69 per week. Kinderen en jeugd t/m 18 voor slechts €1,15 per week. Hiervoor kan je dagelijks (op reservering) tussen 8 en 22 uur gebruik maken van de banen, het clubgebouw met douches en toilet en de leenrackets.

Er is gratis parkeergelegenheid voor zowel auto’s als fietsen.

TV De Krim biedt diverse aantrekkelijke kortingen op lessen of lidmaatschap voor nieuwe leden. Wist je trouwens dat we een supervoordelig gezinslidmaatschap aanbieden? Check alle prijzen en kortingen hier.

Gratis tennissen is onder voorwaarden mogelijk voor jeugd tussen de 10 en 20 jaar via de Rabobank Sportactie. Deze actie is niet inkomensafhankelijk, maar voor alle jeugd beschikbaar.

Gemeente Hardenberg heeft, net als vrijwel iedere andere gemeente, diverse potjes om sporten voor zowel volwassenen als kinderen te stimuleren en financieel te ondersteunen daar waar nodig. Kijk op deze pagina onder het kopje subsidies en tegemoetkomingen of je hiervoor wellicht in aanmerking komt.